Afronding! - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu Afronding! - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu

Afronding!

Door: De fietsers

Blijf op de hoogte en volg Co, Jos, Jan, Pedro

24 Juli 2007 | Nederland, Enkhuizen

Het is echt afgelopen.
Afkicken en ergens anders mee beginnen, maar we blijven allemaal fietsen.
Dat zit er nu zo in gesleten.
Als het even mooi weer is dan gaan we er, al of niet gezamenlijk, op uit.

Gerda en Jos hebben voor alle deelnemers met hun partner nog een heerlijk diner georganiseerd, waar we nog even gezellig konden nakaarten over de belevenissen van de fietstocht. Het was een prachtavond!

Op 20 oktober gaan we, met z’n allen, deelnemers en partners op uitnodiging van Rob Leek van de Nepalese eetkamer, “De roos van Pokhara” te Alkmaar nog een keer even nagenieten onder het genot van een echte Nepalese maaltijd.
Zie onze website: www.shbn.nl onder tips.

In de afgelopen weken was het zaak om het toegezegde sponsorgeld binnen te halen.
Want daar was het uiteindelijk toch om te doen.
Ik kan zeggen dat er 96% binnen is en de rest zal ook nog wel komen hoor.
Nogmaals een fantastisch resultaat!

Ik ben begonnen om naar mijn (ex) collega’s van Op/maat te gaan om het geld te innen.
Dat was een leuke en lange dag. Overal moest ik natuurlijk even mijn verhaal vertellen.
Vervolgens hebben we onze nieuwsbrief gestuurd met een acceptgiro en dat werkte goed.
Een bedrag van meer dan € 25.000,- van sponsors en nog eens € 17.500,- van Impulsis, onze partner voor dit project. Totaal € 42.500,- om de school voor speciaal onderwijs te kunnen financieren. Dat gat is gedicht…………….

Deze school is nodig om de kinderen in Nepal met een hersenbeschadiging in een mooie en plezierige omgeving de nodige vaardigheden bij te brengen. Vaak zijn dat langdurige trajecten, waarbij het geduld van leerling en leraar regelmatig op de proef wordt gesteld. Stelt u zich maar eens voor om met uw voet te moeten leren schrijven, of met een stokje in de mond de toetsen van een toetsenbord te bedienen.
Maar ook andere werkzaamheden, zoals kaarten maken, borduren, knippen, plakken, breien etc. etc. komen aan bod.
Ook werkzaamheden in de keuken moeten, indien mogelijk worden aangeleerd.
Daarom voorziet de school in een belangrijke behoefte van de kinderen.

Nu de kale school betaald kan worden zijn we op zoek naar middelen om het sanitair te kunnen financieren. Deze kosten bedragen ca. € 9.000,-.
We zijn momenteel in onderhandeling met Stichting Maha Mata Nederland om deze kosten gefinancierd te krijgen. In november zal de penningmeester van Maha Mata ons project bezoeken zodat zij met eigen ogen kan zien wat daar gebeurt.
De kosten voor elektra (€ 2.182,-) zijn inmiddels betaald door de Charity van onze Ierse partners Bob & Frances Corazza.

Inmiddels hebben de deelnemers de DVD met impressies van de fietstocht en de weblog in boekvorm, met alle dagetappes, foto’s en belevenissen plus de leuke en ontroerende reacties van de thuisblijvers ontvangen.
Iets om nooit meer te vergeten.
Nu de foto’s nog. Daar wordt hard aan gewerkt om ze met muziek op DVD te zetten.

het volledige sponsoroverzicht staat een dezer dagen op onze website: www.shbn.nl

Corrie en ik gaan van 2 tot 30 november weer naar Nepal om met eigen ogen te zien hoe het met de bouw van de school gaat. We zijn zeer benieuwd!

Groeten en bedankt voor alles.
Stichting ‘Holland Building’ Nepal.
Corrie en Co Reijnders

Mede namens de deelnemers:
Jos Stijvers, Jan Goedhart, Pedro Weel en Ageeth Vriend.

Volgende actie:
Hiermede is dit fietsproject afgesloten en gaan we verder met de volgende actie.
Dat is zondag 5 augustus op de VOC markt te Enkhuizen van 12 tot 17 uur.
We hopen en rekenen natuurlijk op mooi weer en op een goede belangstelling.
We hebben een groot aantal (niet door ons) zelfgemaakte 3-d kaarten gekregen en die willen we verkopen voor het goede doel.
Hoe ze eruit zien?
Kom maar kijken op de markt! En anders alleen maar om een praatje te maken.

Op zaterdag 8 september is de boekenmarkt van de Wereldwinkel te Bovenkarspel (achter het Streekhof).
De opbrengst van die dag is ook voor onze stichting bestemd.
Wij zullen er met ons bestuur de hele dag zijn, dus ook daar zijn jullie van harte welkom. We gaan proberen om deze dag met Nepalese hapjes en muziek te omlijsten zodat u het gevoel krijgt in Nepal rond te lopen.

Kortom, we hebben nog wel het een en ander in het vooruitzicht…………..

Enkhuizen, 24 juli 2007

• 24 Juli 2007 - 17:01

Ellen:

Leuk om nog even de overhandigingen te zien op foto, we zijn erg benieuwd naar de foto-dvd en de film van Tjepco uiteraard.
    Nu eerst uitkijken naar de vakantie naar Nepal en dan op naar de volgende fietstocht, he pap...

Dikke kus,
    Remco,Ellen,Lars en Iris.

• 24 Juli 2007 - 18:48

Ria:

Zo mannen en meid dit was het dan echt.Over en sluiten maar, ben heel benieuwd naar de film.
    Liefs en veel plezier in Nepal

• 25 Juli 2007 - 11:44

Miep Bos:

Enig om de foto's te zien en ook nog dit stukje op afstand mee te kunnen beleven! Zo zie je maar wat de mens vermag, als hij zich werkelijk met overtuiging ergens voor inzet! Fantastisch! Veel succes met de volgende activiteiten en je weet: Ik ben er bij! Lieve groet, Miep