missie volbracht! - Reisverslag uit Rome, Italië van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu missie volbracht! - Reisverslag uit Rome, Italië van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu

missie volbracht!

Door: De fietsers

Blijf op de hoogte en volg Co, Jos, Jan, Pedro

14 Juni 2007 | Italië, Rome

wij zijn woensdagavond alle vier gezond en wel op de laatste slaapplaats van deze tour in Bracciano bij Jeanne, onze kloosterzus, aangekomen. We moesten alleen even voor het hek buiten wachten, omdat Ellen en Remco de weg een beetje kwijt waren, maar dat is niet zo vreemd in Italie. Wij zijn zelf ook een aantal keren de weg kwijtgeraakt, maar iedereen komt uiteindelijk toch weer op de juiste koers. Een warm onthaal kregen we. Bloemen, spandoek, vlaggetjes, de Enkhuizer vlag en onze dierbaren waren er.Alles om ons even in het zonnetje te zetten en dat is gelukt hoor. We fietsten als ware helden de prachtige oprijlaan op naar het klooster waar we nog een paar dagen mogen verblijven. Jeanne is zaterdag jarig (63) en Ineke, de vrouw van Jan, wordt zondag 65 jaar!
Een en al feest als afsluiting van een fantastische fietstocht, waarin ruim 40.000 euro bijeen is gefietst. (23.000 van onze sponsors en 17.500 van IMPULSIS). Genoeg voor de (kale) bouw van de school voor de kinderen in Nepal.
Snel terugkijkend is er heel wat gebeurd. We zijn met zijn drieen vanuit Enkhuizen begonnen en bij onze eerste overnachting in Hilversum zijn we 's morgens door opa van der Stam en Betty uitgezwaaid. Betty is inmiddels helaas veel te vroeg overleden aan een herseninfarct. Zij was als vriendin van opa heel dicht bij ons gekomen.....
Corrie moest afgelopen zaterdag zonder mij naar de crematie.
De derde dag hebben we Jan in Helmond opgepikt om samen naar Bregenz te fietsen. Dagelijkse evaluatie, op verzoek van Jan, om ontsporingen te voorkomen en dat is voor de hele tocht goed geweest. Een ontroerend afscheid van Pedro en met zijn drieen verder tot Verona. Daar kwam Ageeth binnenvliegen en op deze dag, 1 juni, ging ik officieel met fpu( vut). Daar hebben we even een borrel op gedronken. Verder met zijn vieren. De slaapmaatjes opnieuw in delen, met gevolg dat ik eens met Jan in een hemelbed belandde. Ook toen goed geslapen hoor! Onderweg een spoor achter gelaten met informatie over onze sponsortour en heel veel enthousiaste reacties gekregen. Prachtige genietings momenten hebben we beleefd. Mooi weer, slecht weer, zoals o a bij de passen (Arlberg en Reschenpas) maar altijd met een goed humeur. Regelmatig hebben we de berichten op onze web log (www.sponsortocht.waarbenjij.nu) gelezen om nog vrolijker te worden van de vele leuke reacties, maar ook om even wat aktuele foto's en video's te zien van onze kleinkinderen in Nederland. Heel leuk!
Een van de laatste dagen kwam onze Sandra met Peter en Elise nog even langs om samen een hapje te eten. Ook weer gezelllig. Toen de laatste loodjes, dat waren toch wel wat flinke klimpartijen in de Apennijnen. Ondanks dat we de "lichte" route hadden genomen van Hans Reitsma. Zijn naam is onderweg meerdere keren gevallen. Omdat we zo snel gingen en niet voor woensdag mochten aankomen, hadden we tijd om Verona, Ravenna, Perugia en Assisie uitgebreid te bekijken en dat was mooi.

Deze reis heeft veel mensen een beetje dichter bij elkaar gebracht en we voelen ons rijk en dankbaar dat we deze tocht konden en mochten maken.

De gefietste afstand is 2360 kilometer.

• 14 Juni 2007 - 09:35

Carel:

Met respect en ontzag jullie verslagen gelezen, het is een pracht prestatie. Wens jullie nog heel veel plezier in en rond het prachtige cultuurgoed van de Romeinen samen met jullie dierbaren.
    Een groet ven Carel en natuurlijk Ute

• 14 Juni 2007 - 09:38

Tanja En Bert:

Voor een zaterdag van harte gefeliciteerd.
    Een hele mooie missie volbracht.
    En wat een afstand zeg.
    Topmannnen en vrouw.
    En Corrie vele groetjes van ons.
    En straks een fijne vlucht naar Holland.

Vele groetjes Tanja en Bert

• 14 Juni 2007 - 09:43

Riet Van Goolen:

Beste fietsers, van harte met dit behaalde resultaat. Wat zullen ze in nepal blij en trots zijn op jullie.

• 14 Juni 2007 - 09:47

Mart En Elly:

Geweldig gedaan en wat een fantastisch bedrag! Als ik jullie was zou ik nog even doorfietsen

• 14 Juni 2007 - 10:36

Helma En Bouke Genee:

Super hoor.jullie hebben het maar gehad. Ik doe het jullie niet na. En wat leuk dat de familie erbij kon zijn toen jullie arriveerden.En een erg mooi bedrag bijeengefiets. Mijn petje af hoor.

groetjes helma de groot en Bouke

• 14 Juni 2007 - 10:48

Ingrid Michel+kids:

He die paps en co.,

Geweldig hoor wat jullie gepresteerd hebben! We hadden er erg graag bij willen zijn toen jullie gisteravond arriveerden, maar helaas...Lieke is toch echt nog wel erg klein. Een heel gezellig weekend toegewenst met z'n allen en hopelijk tot maandag of dinsdag???
    Heel veel liefs van ons.

• 14 Juni 2007 - 11:22

Adje En Pim:

A standing Ovation !
    Als je goed luistert hoor je Enkhuizen brullen !!!
    Geweldig !
    We zijn benieuwd naar de persoonlijke reisverhalen !

Tot gauw in het mooie Enkhuizen !

• 14 Juni 2007 - 16:14

Louis:

GEWELDIG - FORMIDABILE ! ! Hier kunnen jullie en ook wij, nog lang over spreken en straks met bewondering naar die gewone Hollandse fietsen kijken waarmee en met wie er op, dit allemaal mogelijk was...
    Proficiat aan de fietsers
    en gefeliciteerd met schoon-zus op zaterdag en zondag !

• 14 Juni 2007 - 18:14

Tante To En Oom Herm:

Proficiat!Goed gedaan en jullie weten
    waarvoor je het hebt gedaan.Een mooie tocht en een mooi resultaat.Nog even nagenieten en dan weer naar huis.

• 14 Juni 2007 - 18:20

Peter En Winanda:

Geweldig mannen en vrouw!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Super dat het gelukt is, we zullen jullie verhalen missen de komende dagen. Heel veel plezier met z'n allen. Tot volgende week.

• 14 Juni 2007 - 18:43

Do:

Hé Aag en mannen!!!!
    Gefeliciteerd!!

gr Do

• 14 Juni 2007 - 19:31

Pedro:

Gelukkig zijn jullie goed aangekomen in Brecciano en terecht als helden binnengehaald. Hoewel ik het makkelijke deel heb mogen meemaken kan ik me heel goed inleven in de waardering die jullie van velen hebben ontvangen en nog zullen krijgen. Geniet maar lekker met z'n allen en Miek en ik kijken nu al uit naar onze bijeenkomst bij Jos en Gerda.
    Harelijke groeten van Pedro en Annemieke

• 14 Juni 2007 - 19:33

Jolia:

Een 10 met een griffel zou Moe zeggen!

• 14 Juni 2007 - 19:46

Miep Bos:

Fantastisch!! Gefeliciteerd! Ik ben zeer trots op jullie!Hartelijke groet en behouden terugreis, Miep

• 15 Juni 2007 - 08:35

Ton En Brigitte:

Gefeliciteerd allemaal.
    Er stond een leuk stukje (met foto) in de krant van vandaag.
    Nog veel plezier en tot ziens.
    Groetjes.
    Ton en Brigitte

• 15 Juni 2007 - 09:19

Carolien En Kedar:

Super!!! geniet van julie glorie..en nu lekker uitrusten...?heel bijzonder liefs carolien en kedar

• 15 Juni 2007 - 10:09

Rianne Lub:

Geweldig gedaan hoor! Iets om trots op te zijn. Veel plezier nog even daar!

Groetjes Rianne

• 15 Juni 2007 - 10:14

Tine:

Geweldig!!! Wat een prestatie weer. Gefeliciteerd met dit behaalde doel.
    Jullie zijn kanjers!!

Gr. en tot ziens in Enkhuizen.

• 15 Juni 2007 - 10:42

Loes:

Gefeliciteerd! Loes.

• 15 Juni 2007 - 12:29

Anette De Ruiter:

In 1 woord geweldig!! Ik ben trots.
    Geniet van de victorie, de overwinning op jezelf en het prachtige resultaat. En niet geheel onbelangrijk het weerzien.
    Groet van Abdi, Yasmin en Anette

• 15 Juni 2007 - 13:43

Marian En Fer:

FANTASTISCH, nog een paar fijne dagen toegewenst en tot gauw

• 15 Juni 2007 - 18:39

Frank En Lien:

Geweldig goed dat jullie deze prestatie hebben volbracht.wij zijn appetrots op het behaalde resultaat.en de kinderen in Nepal denk ik ook.nog veel plezier en gauw tot ziens

• 16 Juni 2007 - 07:53

Ans En Eus:

Van harte gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie.

• 17 Juni 2007 - 08:30

Siem+marijke:

petjeaf voor jullie missie ik doe het niet na en bij deze willen we Ien feliciteren methaar 65ste verjaardag nu is ze ook tot de club aowers
    grt siem en marijke

• 17 Juni 2007 - 08:49

Mieke En Jacques:

Ineke van harte gefeliciteerd met je 65e verjaardag en nog fijne dagen met je familie! tevens natuurlijk ook een petje af voor JAN en z'n mede fietsgenoten met het halen van de beoogde eindstreep in Italie.

• 18 Juni 2007 - 08:59

Cor En Anneke:

Co en 'maatjes'

Van Harte Gefeliciteerd met deze fantastische sportieve prestatie!
    Diepe bewondering.
    Jullie zien er nog heel fit uit na deze lange tocht!
    Wij zijn trots op jou/jullie.
    Tot gauw ziens met Corrie op de laan.
    Warme groeten.....

• 18 Juni 2007 - 10:55

Wil S:

nou toppers, ik heb de hele "waar ben je nu" weer doorgenomen en volgens mij vergeten jullie dit nooit meer.
    ik zei al voor je vertrek (aan Co) dat ik een beetje jaloers was maar dat ben ik nog steeds een klein beetje.
    Een geweldige prestatie om erg lang van te genieten.

groetjes Wil

• 19 Juni 2007 - 08:11

Corrie En Co:

na een geweldig samenzijn in Bracciano zijn we weer veilig thuisgekomen, ook daar waren bloemen en de vlag hing uit.
    we hebben nog een paar foto's van Bracciano bij dit bericht gezet.
    nog een paar sponsors op de valreep: Ria en Jan en Els Koerts.
    deze weblog was een geweldig fenomeen om deze reis te volgen en we gaan er een prachtig boek van laten maken.
    iedereen hartstikke bedankt!!

• 19 Juni 2007 - 11:14

Jan Goedhart Jr:

Prestatie van formaat.
    Proficiat.

Zal de nodige kilometers moeten maken wil ik dit kunnen ervaren.
    Dan te weten dat ik nog maar 45 jaar ben.
    Grote klasse.

Groeten,

Jan Goedhart
    Beverwijk

• 19 Juni 2007 - 18:16

Leny En Jan:

Gefeliciteerd met deze schitterende prestatie. Hopend het doel bereikt te hebben waar jullie zo vele kilometers voor hebben gefietst. Welkom thuis.

• 19 Juni 2007 - 21:18

Dragan:

co (en mederenners) klasse!

• 20 Juni 2007 - 12:17

Paul Eg:

Geweldig, het tiendubbele bedrag dan de mijne! Goed werk!

• 20 Juni 2007 - 20:28

Herman En Corrie:

Wij komen vandaag even terug van de camping in schoorl en lezen dat de tocht der tochten is volbracht, hartelijk gefeliciteerd met dit geweldige succes.

• 22 Juni 2007 - 12:00

Gerard En Inja:

Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!
    Co & Corrie: We maken snel een keer een afspraak!

• 24 Juni 2007 - 17:42

Rob En Yvonne Kolber:

Hallo Co,
    Wij zijn net terug van vakantie en kijken meteen op jullie site.
    Van harte gefeliciteerd met jullie geweldige fietstocht en nu maar bouwen
    groetjes Yvonne en Rob