bijna lente... - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu bijna lente... - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu

bijna lente...

Door: De fietsers

Blijf op de hoogte en volg Co, Jos, Jan, Pedro

18 Maart 2007 | Nederland, Enkhuizen

Onze jongste dochter Ingrid ligt nu in het ziekenhuis in Hoorn voor de laatste weken van haar zwangerschap. Dat wordt dus een lentekindje. Je zou het niet zeggen met die storm van de afgelopen nacht, maar niet alle veranderingen gaan altijd even geruisloos.
Het geeft mij een reden om af en toe naar Hoorn te fietsen. Een leuk trainingsrondje.
Van Michel, onze schoonzoon en webmaster, kregen we gisteren ruimte voor 100 foto’s op onze web log. Bedankt!

Het sponsoren loopt geweldig. Ik kan nu al melden dat we de € 10.000 grens ruim zijn gepasseerd. Voor al deze toezeggingen heel hartelijk bedankt. Ik kan je zeggen dat het straks een heel stuk makkelijker zal fietsen met dit in het achterhoofd.
Twee jaar geleden had onze deelnemer en zwager Jos ook dit bedrag bij elkaar gesprokkeld voor een project in Oeganda. Dit werd toen verdubbeld door ICCO.
Door hem ben ik op het spoor gekomen van ICCO en daarom wordt onze sponsoropbrengst nu verdubbeld door Impulsis. Dit is een onderdeel van ICCO.

Het trainingsprogramma loopt lekker. Jos heeft de afgelopen week al 350 km in de benen en Pedro is ook steeds afwezig als hij gebeld wordt. Hij is dan even fietsen.
Zelfs Ageeth, die toch pas later inhaakt, is al een het oefenen en Jan voelt de spanning al stijgen. Maar zoals Jos terecht opmerkt, bij hem zal ook de inspanning een beetje moeten stijgen…..Maar we slepen je er wel doorheen hoor Jan!

Op 8 maart is de fundering ceremonie geweest in Nepal. Dat is zoiets als het leggen van de 1e steen. We hebben daar een paar leuke foto impressies van. Dus de bouw van de school is gestart. Het is een andere aannemer dan die van het fysiotherapiegebouw, maar ook deze aannemer heeft goede referenties en hij had een goede prijs. De totale kosten van de 1e fase van de school bedragen ca. € 80.000, waarvan onze stichting de helft zal financieren. Impulsis draagt bij voor een bedrag van € 17.500. Dus u kunt uitrekenen hoeveel we nog nodig hebben.

Onderstaand de volgende, nieuwe sponsors:
Mw.A.Buur, Hoorn
Fam. W. Reijs, Abbekerk
Dhr. D. Rijkelijkhuizen, Hillegom
Mw. M.Sluijs, Andijk
Dhr.P.Smal,. Opmeer
Instituut Van der Stam, Enschede (www.vdstam.nl)
Fam. J.Struik, Enkhuizen
Mw. A. van Uem, Enkhuizen
Dhr. P. de Winkel, Wognum
Een Wereld van Mode te Bovenkarspel (www.dirkdewitmode.nl)
Dhr. M. vd Reep
Gre van Eekeren, Enkhuizen
JP Reinstra,Medemblik, fietssponsortocht Hemelvaartsdag

• 18 Maart 2007 - 18:02

Jp.reinstra:

dag Co en natuurlijk Corrie.
    Ik heb de mailing gekregen over de sponsortocht naar Rome.
    Jaarlijks houden wij van onze kerk in Medemblik samen met de Thomas-Gemeente (Twisk, Hauwert, Oostwoud en Midwoud) een fietssponsortocht op Hemelvaartsdag. Meestal is het voor een doel van de Wilde Ganzen. Deze week hadden we vergadering van onze diakonie en daar heb ik voorgesteld om dit jaar voor jullie fietstocht te gaan fietsen. Voorstel aangenomen, ook de Thomas-Gemeente was positief, dus het gaat gebeuren. Kijkend naar de opbrengsten van voorgaande jaren, durf ik wel te beloven. dat het bij elkaar minstens duizend euro gaat opleveren.
    Veel succes met de voorbereiding en misschien spreken we elkaar nog voor jullie vertrek.
    met vriendelijke groet,
    JP.

• 18 Maart 2007 - 18:41

Peter En Winanda:

De site en de voorbereidingen zien er al heel goed uit. Succes verder met al jullie trainingsuren!!!! We gaan jullie volgen.

Peter en Winanda

• 19 Maart 2007 - 15:17

Dick:

Dag Co,

Niet halen geld terug hoor!

• 19 Maart 2007 - 18:37

Jelle En Riny:

Succes met alle voorbereidingen en we vinden het leuk om jullie te volgen,via deze mooie side,de komende maanden. Groetjes en geniet van de fietstochten!!

• 20 Maart 2007 - 18:26

Ellen Reijnders:

Lieve pap, ik, maar ook Remco,Lars en Iris,wilden even laten weten hoe trots we op je zijn dat je dit avontuur aangaat, niet alleen voor Nepal maar ook voor jezelf, we wensen jou en natuurlijk Jos,Jan,Pedro en
    Ageeth heel veel plezier en sucses en wij zullen jullie aan het eindpunt met veel gejuich ontvangen!

Liefs Ellen.

• 22 Maart 2007 - 21:37

Carel&Ute Akemann:

Hallo stoere,dappere fietsers.Zoeven mijn/ons e-mail adres ingetoest en dat was "ongeldig"omdat hetA- niet goed zou zijn of B- het al aangemeld zou zijn. Ga van het laatste uit. Dus bij deze;hou ons op de hoogte. Wij achterblijvers juichen jullie toe via de "electronische snelweg" mag je dat zo noemen? Kortom veel succes met de voorbereidingen en een goeie start toegewenst door Carel & Ute

• 15 Mei 2007 - 08:21

Jeane Reijnders:

Lieve Fietsers , Ik wens jullie allemaal een hele goeie fietstocht ik ga hier met jullie mee ,veel sterkte en doorzettingvermogen hoor . Heeeeel Veeeel liefs Jeane