Nog een paar uur en dan valt het startschot!! - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu Nog een paar uur en dan valt het startschot!! - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu

Nog een paar uur en dan valt het startschot!!

Door: De fietsers

Blijf op de hoogte en volg Co, Jos, Jan, Pedro

14 Mei 2007 | Nederland, Enkhuizen

Dit is het laatste stukje voordat we vertrekken Nog even terugkijken dus, en dan vooruit met de geit.
Wat de voorbereiding betreft heb ik met Jos samen een dag gefietst en dat ging prima. Geen problemen. Een week later zijn we met z’n vieren weggeweest en hebben bijna 100 km gefietst en terug tegen de wind in gebeuld. Ook dat ging goed en ook dat was een gezellige dag. Op de terugweg zijn we zijn nog even bij onze sponsor Alpha Tours in Hem op de koffie geweest (zie foto). Dat gaat heel leuk worden straks onderweg.
De tellers zijn afgestemd, de fietsen nagekeken, reserve onderdelen zijn ingepakt. Nu alleen nog zorgen dat onze gezondheid goed blijft met dit wisselvallige weer.
Het was een hectische periode de afgelopen weken/dagen.
Afscheid nemen van mijn werk viel toch wat zwaarder dan gedacht, maar ik heb een mooie afscheidsreceptie gehad, met mooie woorden, bloemen en leuke cadeaus. Om niet gauw te vergeten.
De krant moest nog benaderd worden voor de broodnodige publiciteit en dat is ook goed gelukt. Paul Gutter (NHD) heeft er een mooi stuk van gemaakt waar niemand omheen kon. Ook de Kabelkrant heeft er nog aandacht aan geschonken. Ik ben telefonisch geinterviewd en dat werd natuurlijk rechtstreeks uitgezonden.
Ook Jan Goedhart (zie foto), onze tochtgenoot, heeft zondag zijn verhaal op de Helmondse radio mogen vertellen.
Vorige week ook nog de laatste uitvoering van het projectkoor gegeven van het muziekstuk ‘de 5 jaargetijden’. Dat was heel erg mooi. Vanavond (maandag 14 mei) nemen we afscheid van de koorleden en het bestuur. Dit project is nu ten einde, dus op naar het volgende project en dat is fietsen naar Rome.

Dan was er nog de verjaardag van Corrie, mijn vrouw en moederdag. Dat mag je niet ongemerkt voorbij laten gaan natuurlijk, dus wij ‘s-avond uit eten bij de Italiaan. Dat was meteen het afscheidsdiner.
De middag daarvoor hadden we nog een mooie stadswandeling in Enkhuizen onder leiding van een ervaren gids. Leuk en ontspannend.
Dan was dat weekend er ook nog het jaarlijkse Jazzfestival in Enkhuizen.
Voortgezet door ‘nieuw bestuur’.
Het was weer een succes. Wij zijn op zaterdag even bij de jeugd gaan kijken. Aanstormend talent zeg maar. Dat is altijd heel leuk om te zien.
Van dat enthousiasme krijg je zelf ook nieuwe energie.
Op zondagochtend was er in de kerk een “Glory and Gospel Celebration” en dat wilde ik wel meemaken. Het thema was ‘onderweg’. En wij gaan onderweg, dus wat valt daaruit te leren?
Bij binnenkomt zong het koor ‘Spirit of Gospel’ en dat was inderdaad heel inspirerend om naar te luisteren. Het ging over op pad gaan en het verhaal van de pelgrim. Mensen die gaan langs vele wegen, zoeken naar wegen, in het spoor van de ander gaan, enz. enz. Ik had er wel wat aan……behalve dan het laatste lied, When I Move To The Sky. Ik hoop dat dat me nog een tijdje bespaard zal blijven.
Na afloop zijn we even bij onze tochtgenote Ageeth op de koffie geweest. Zij had weer een bos donatieformulieren voor ons. Het gaat maar door. We zitten nu al over de € 21.000,--. Niet te geloven, maar het is echt zo!
Het gaat om de volgende sponsors:
Cindy Ellis, Alkmaar
Do Ponsen, Julianadorp
Edelenbosch, A. Grootebroek
Elly Kiljan, Schagen
Hanny Groeneveld, Enkhuizen
Het Wapen van Urk (Henk & Marja), Enkhuizen
Klaas v.d. Veen, Enkhuizen
Kleinbergen K. Enkhuizen
Mieke Kaij, Enkhuizen
Nicole Reinders, Tilburg
Ruijter, C.J. Enkhuizen
Sportschool John Smit, Enkhuizen
VOF Gebr. Klooster, Enkhuizen
Zonneveld, E. Venhuizen
Ook van Pedro hebben we er weer aan aantal ontvangen:
Dirk Waalboer, Benningbroek
Jacques van Westen, Volendam
Jan Ursem, Bovenkarspel
Mariska Laan, Wervershoof
Niels Weel, Zwaag
Theo de Blieck, Wervershoof
Ton de Vries, Wervershoof

En Jos had er ook weer een paar:
Agaath Kruidenberg, Hoogkarspel
de Valk BV, Hoorn
Riet Monas, Enkhuizen

En bij ons thuis vielen er ook nog een aantal in de bus:
Dragan Kloostra, Hoorn
Ellen, Remco, Lars & Iris, Koedijk
Elly & Clemens Beemster, Venhuizen
Frank & Lien Vermeulen, Wervershoof
Jac, Dirk & kids, Zandvoort
Jolia Reijnders, Huizen
Lia Snoek. Enkhuizen
Moe Reijnders, Huizen
Ria Rutgrink, Moerkapelle
Yvan al Kinani, Alkmaar
Yvon Nieuweboer, Sijbekarspel

Heel hartelijk dank voor alle toezeggingen en voor het vertrouwen in onze organisatie voor kinderen met een flinke hersenbeschadiging.

Dit waren dan de laatste berichten. Ik ga de tassen inpakken om nog een stukje met volle bepakking te rijden. Het filmapparaat ligt kaar en de koffie staat ook klaar op woensdagochtend, dus schroom niet en zwaai ons uit!

  • 14 Mei 2007 - 13:29

    Jaap Molenaar :

    Co, heel veel succes, samen met je fietsmaten ! Een goede reis heen en terug !

  • 14 Mei 2007 - 13:34

    Zr. Marjolein:

    Een fijne en niet al te zware tocht! Het weer is prachtig, hier, nog niet al te heet, moge het zo blijven.
    Hier zijn ze er klaar voor!
    Hartelijke groeten vanaf morgen weer uit Letland!

  • 14 Mei 2007 - 14:31

    Corrie:

    hierbij wil ook ik Co, Jos, Pedro, Jan en Aag een heel goede reis toewensen.
    ik wens jullie toe een mooie reis, een veilige reis en een behouden aankomst in Rome.
    ik en vele anderen zullen jullie daar opwachten.
    ik vind jullie kanjers en Co, ik zal je missen de komende 4 weken, maar ja, key garne?
    een dikke zoen voor jullie allemaal, liefs
    Corrie

  • 14 Mei 2007 - 15:20

    Rob Leek:

    Heel veel plezier en succes met jullie geweldige fietsaktie!!
    En daarna door naar Nepal????

  • 14 Mei 2007 - 15:36

    Dick:

    en nu maar fietsen. Tenminste als jullie niet in die bus kruipen.
    En komen die Tshirts toch bekent voor

  • 14 Mei 2007 - 15:43

    Jan Pieter Reinstra:

    Dag Co en 'fietsmaten',

    Heel veel succes vanaf woensdag. Geniet van alles wat je aan moois tegenkomt onderweg! Een goede reis gewenst en een behouden aankomst!! Mocht je er ooit een keer 'doorheen zitten', denk dan maar even aan het doel van jullie tocht. Dat geeft vast weer vleugels!!
    Op Hemelvaartsdag houden we dus met een stuk of 35 fietsers rond Medemblik onze jaarlijkse fietssponsortocht met dit jaar de opbrengst voor jullie. Een leuke gedachte: als wij aan het fietsen zijn, zijn jullie waarschijnlijk bezig met de tweede etappe. Via Corrie zal ik proberen om jullie de opbrengst te laten weten!!
    Groeten,
    Jan Pieter Reinstra, Medemblik.

  • 14 Mei 2007 - 17:11

    Ellen Reijnders:

    Wat een mooi stukje heb je weer geschreven pap, en nu inderdaad op naar de start, jammer dat we daar niet bij kunnen zijn, maar gelukkig hebben we vanmiddag afscheid kunnen nemen en we zullen jullie op de voet blijven volgen met natuurlijk een geweldige ontknoping met alle familie in Bracciano!
    Nou Pap,Jos,Jan,Pedro en Ageeth, het ga jullie goed, heel veel succes en tot over een maand...
    Dikke kus Ellen.

  • 14 Mei 2007 - 17:43

    Ria:

    Lieve broer zwagers nicht en vriend Pedro.
    Wij wensen jullie een ontzettende mooie en vooral gezellige tocht.Niet te veel regen en wind en vooral een goede gezondheid.
    Ik zal af en toe een kaarsje voor jullie branden,dan moet het goed gaan .....
    Wij zien elkaar, tenminste de meeste ,weer bij Jeane.
    Heel veel dikke zoenen van mij Ria (en ook van Sjef vanzelf.)
    Ik ben heel erg trots op jullie.....

  • 14 Mei 2007 - 18:03

    Paul En Petie Botman:

    Nou op Rome af. als ik alles moet geloven wat er verteld word is het voor deze groep een inkoppertje.
    Ze hebben allerlei ziektes en andere problemen al gehad en er kan ze nu dus niets meer gebeuren.
    Dus Jos, Co en Pedro geef woensdag het goede voorbeeld en de rest gaat bijna vanzelf.
    Groeten een niet Fietsende vriend en vriendin.

    Paul en Petie

  • 14 Mei 2007 - 19:18

    Christien Lakenman:

    Co, een hele goede reis toegewenst samen met je fietsmaten. Ik hoop dat alles voor de wind mag gaan.

  • 14 Mei 2007 - 20:07

    Els En Hans:


    we wensen jullie een fantastische rit met hopelijk veel lol. want als je plezier hebt gaat t vanzelf!!!

    t lijkt mij nog een hele tour hoor, maar heel veel succes en ook lekker weer voor onderweg gewenst. ook wij gaan vanachter ons labtopje mee met jullie op reis!

    lieve groet els.

  • 14 Mei 2007 - 20:21

    Hans Van Der Stam:

    Hoi Co,

    Ik ben apetrots op zo'n zwager!
    Ik wens jou en je kameraden een hele fijne, veilige en zinvolle tocht toe.

  • 14 Mei 2007 - 22:02

    Louis:

    Onge-loof-lijk hoe groot de motivatie van deze pedaalridders is. De meesten zijn brildragend dus ze zullen wel uitkijken onderweg, maar als ik me een beetje inleef in hun situatie en de goesting aflees, dan stormen ze Rome nog voorbij zonder de afgelegde kilometers te voelen.... Ik zal even bellen naar Rome ... DAT ZE KOMEN !

  • 15 Mei 2007 - 07:07

    Tanja Lieuwes:

    Co en de fietsmaten.
    Ik wens jullie een hele goede reis en heel weinig of geen regen.
    En een goede reis naar Rome

    En een goede thuiskomst gewenst.


    Heel veel groetjes Tanja Lieuwes en Bert Klijnsma

    May the road rise with you
    you maythe wind be always at your back.


    P.s Hoe laat starten jullie

    Heel veel groetjes aan Corrie

  • 15 Mei 2007 - 07:21

    Co:

    Tanja, we starten om 8.30 uur vanuit Duizendroed.
    Louis, je heb de juiste goesting afgelezen, maar reken er maar op dat de remflappen op tijd uitgeklapt worden. Geen meter te veel hoor!
    Bedankt voor alle goede wensen en de brandende kaarsjes voor onderweg.
    JP, heel veel succes met jullie Hemelvaart-tour. Geniet ervan met z'n allen en dat het maar een mooie opbrengt mag worden.....
    Dick, ik beloof dat we niet in de bus zullen stappen. We gaan gewoon fietsen.
    Corrie, ik mis je nu al, maar ik mom terug. Sterker dan ooit tevoren. Dus.
    Lars & Iris we zien jullie in Rome, samen met alle anderen.

  • 15 Mei 2007 - 09:54

    Bert Smit:

    Pedro en de rest uiteraard, heel veel succes! En ook in de moeilijke momenten van de verboden middeltjes afblijven!
    groeten uit Wervershoof! bert smit

  • 15 Mei 2007 - 13:29

    Aad, Loers, Merel, M:

    Lieve Co,

    ik had je al gemaild, maar alsnog van ons allen: veel succes!!!!!!!

  • 15 Mei 2007 - 14:45

    Engely:

    Namasté,

    Heel veel succes en dat alle goede Nepalgoden met jullie mee mogen gaan!!
    Misschien :) dat je de smaak te pakken krijgt en doorfietst naar Nepal?
    Zonder gekheid, heel veel kracht wens ik jullie allemaal toe en we zien elkaar in ieder geval in oktober in Nepal.

  • 16 Mei 2007 - 10:36

    Lizet:

    Heeey Fietstijgers!!!!
    Heel veel succes en zet m op he!!!!
    Ik duim voor jullie en doe dagelijks de zonnedans voor mooi weer!!!

    Dikke kuz, Lot (Lizet)

  • 16 Mei 2007 - 10:49

    Marielle:

    Hallo, Pap Stijvers,

    Bij deze wens ik je echt super veel succes. Dapper weer hoor!

    Vandaag niet erg mooi weer. Maar Lies zou de zonnedans doen, zei ze, dus ik denk dat dat wel goed komt. Het zal even tijd nodig hebben, heb geduld. ( als ik zo de weersverwachtingen zo zie) Keulen en Aken waren tenslotte ook niet op 1 dag gebouwd. :-)

    Ik zal Lies wel even gezelschap houden komende tijd. Maar dat redden Lizet en ik wel.

    Heel succes en lots of plezier, Groetjes, Marielle

  • 16 Mei 2007 - 12:35

    Annet:

    Heel veel fijne fietskilometers en laat de regen jullie niet deren. Liefs Annet

  • 16 Mei 2007 - 12:38

    Annet:

    Etra dikke kus voor Jos.

  • 16 Mei 2007 - 16:23

    Gerda:

    Hoi mannen de kop is er af.
    Jullie zijn wel gelijk door zo.
    Wat een rot weer vanmorgen.
    Niets is nu meer vreemd.
    Heel veel succes en een dikke pakkerd voor alle drie

  • 16 Mei 2007 - 18:05

    Arend En Cora:

    Hup co en geen zorgen voor Corrie, wij als buren houden een in het zeil. Af en toe een praatje , borreltje en een etentje, komt wel goed.Zie jij maar ROME te halen met je fietsmaten.

  • 16 Mei 2007 - 18:30

    Peter En Greet:

    hallo pedro,
    wij wensen je heel veel sucses met je fiesttocht samen met je mede fietsmaatjes.hopelijk gaat de wind wat liggen zodat het wat makkelijker gaat.

    groeten van ons peter en greet.

  • 17 Mei 2007 - 12:13

    Karin:

    Wat een leuke ervaring!! Ik ben er jaloers op (ik zou het -nog- niet kunnen). Heel veel fietsplezier en tot over een maand! Ik zal de berichten zeker bijhouden van dag tot dag ;-)
    De Paus staat jullie op te wachten op het Pietersplein, dus doe je best.....

    XoX

  • 17 Mei 2007 - 14:29

    Ada Weel:

    pedro en fiets maatjes gaat het zo als jullie hadden verwacht het eerste begin
    en pedro hoe is het met je billetjes grapje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Enkhuizen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2007

nog even dit.....

24 Juli 2007

Afronding!

14 Juni 2007

missie volbracht!

13 Juni 2007

Yes we did it!

13 Juni 2007

op naar Rome!!!!
Co, Jos, Jan, Pedro

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 731
Totaal aantal bezoekers 65572

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 15 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: