even radiostilte. - Reisverslag uit Verona, Italië van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu even radiostilte. - Reisverslag uit Verona, Italië van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu

even radiostilte.

Door: De fietsers

Blijf op de hoogte en volg Co, Jos, Jan, Pedro

02 Juni 2007 | Italië, Verona

Aangezien de mannen al donderdagavond in Verona aankwamen en het een verrassing voor Ageeth moest zijn, dat de mannen haar kwamen afhalen, even radiostilte.
Ik ben gisteren naar de bruiloft van mijn nicht Marieke geweest in Assen, in Zwolle blijven slapen en ben net pas thuis.
dus vandaar dit wat late bericht:

Beschermengeltjes....

We hebben deze reis allemaal een beschermengeltje op onze schouder hoor. Niet alleen voor het gevaar langs de weg, maar ook voor de voorzieningen.
In Bregenz had ik mijn fleeze vest al in de tas gepakt om mee terug te geven ivm het gewicht dat we de bergen in moesten meenemen en het was steeds tussen de 25 en 30 graden dus..........
Op het laatste moment heb ik het er weer uitgehaald en ik heb het vreselijk nodig gehad ivm de vreselijke weersomstandighden op de passen. Ik ben nog nooit zo blij geweest!
Ook de volgende dag, toen we noodgedwongen de bus moesten pakken dor het zeer koude weer op de Reschenpas (0 graden). We sliepen in Hotel Post en de manager waarschuwde ons om toch vooral met de bus te gaan. Hij heeft voor ons geboekt en de fietsen konden achterop hangen.
onderweg kwamen we nog diverse mensen met fietsen tegen die niet mee konden omdat ze niet gereserveerd hadden. Voor mij was dit alweer een beschermengel hoor.
Na de passen klaarde het weer weer op en nu is het rond de 20 graden ,we zitten nu in Verona in een jeugdherberg en dat op onze leeftijd. Het is een prachtig oud gebouw en het krioelt er van de jonge mensen. Heerlijk om mee te praten want ze zijn allemaal erg enthousiast, ook over onze tocht natuurlijk. We zijn bijna helden in hun ogen omdat we deze fietstocht maken.
Nog steeds krijgen we leuke reacties als mensen onze fietsen zien met het bordje erop dat we naar Rome fietsen. Alleen vannacht kwam er een vreemde snuiter bij ons op de zaal (11 personen) en vanochtend deed hij geen mond open. Heel raar.
We blijven vandaag in Verona want we gaan Ageeth, onze vierde man (vrouw) voor het fietsen en ook voor het klaverjassen van het vliegveld halen. Er is geen plaats meer in een hotel te krijgen omdat morgen de tijdrit van de Giro van Italie hier eindigt. Verona is een mooie stad dus er is veel nieuws te zien voor ons.
Vandaag is het dus 1 juni en ben ik officieel in de FPU (Vut). En dat vier ik dus hier. Gisteren kon het nog; mag ik mijnheer Reijnders even, maar vandaag is het; die werkt hier niet meer..... Ik heb alleen niet zo'n rode Ferrari voor de deur staan maar een mooie fiets, waar ik ontzettend blij mee ben. Ik lig s'nachts soms in bed en dan denk ik waar zit ik toch op? En dan heb ik mijn fiets vergeten uit te trekken, zo goed passen we bij elkaar en ik voel me vandaag, op onze rustdag, dan ook een klein beetje vreemd. Ontwenningsverschijnselen denk ik.
Ik ben ook erg bij met mijn Adidas sportbril die ik van Arend heb gekregen. Geweldig, ik kan niet zonder.
Morgen gaan we met z'n vieren weer verder met onze etappe. De laatse 800 km op weg naar Rome. We houden jullie op de hoogte.

Heel veel sportieve groeten van Jos, Jan Co en alvast van Ageeth. Morgen rijdt de Alpha Tour weer.

  • 02 Juni 2007 - 14:29

    Corrie:

    nou Aag is aangekomen en het gaat heerlijk met zijn vieren. Ze heeft nog voor wat sponsors gezorgd:
    Astrid Timmerman-Karel
    Betty en Albert Rezee
    Henny Edelenbosch
    Frans Brouwer
    en Karin en Goffe Overweel, ik denk allemaal uit Enkhuizen
    en dan ook nog:
    de heer J.D.Hak, Baambrugge.
    ik heb net afscheid van Sandra, Peter en Elise genomen, want die gaan morgen op vakantie in Italie en die zien we in Bracciano weer.

  • 02 Juni 2007 - 14:32

    Corrie:

    ik vergeet nog te vermelden dat vanochtend een leuk stukje in het Noordhollands dagblad stond met foto en maandag of dinsdag komt er een stukje op de tv krant van radio Enkhuizen.

  • 02 Juni 2007 - 15:20

    Jeane :

    Jongens als jullie zo doorgaan zijn jullie echt veeeeel eerder hier ik ben benieuwd hoor doe heel veel groeten aan Ageeth ,wij fietsen nog steeds met jullie mme een lieve groet Jeane

  • 02 Juni 2007 - 17:08

    Ad:

    jan en andere fietshelden
    fijn tehoren en lezen dat het goed metjullie gaat.denk er aan bij de streep worden de prijzen verdeeld
    jan de volgende keer wel pas gaan als de competie voorbij is ,we hebben veel blessures gehad maar ja het weer opgelost onze jack is wel trots op jullie ,jan zijn de vrouwen daar mooier wil jack weten?
    nog veel fietsplezier en zweetdruppels toe gewnst van je dwz teamgenoten en hum meisjes ad en jack

  • 02 Juni 2007 - 18:31

    Tineke:

    Jongens jullie gaan te snel. Net Louis gesproken maar die kan jullie waarschijnlijk niet inhalen met de mtor!!!! En dat zegt genoeg over jullie prestatie tot nu toe. Hij heeft ook een paar slechte dagen wat het weer betreft hopelijk wordt het beter. Morgen wordt hij 59 en dat had hij graag samen met jullie gevierd. Wij (Gerda, Auk en Ad) vertrekken maandag voor een paar dg. naar de kust op de fiets een beetje solidair en dat voelt ook goed. Slechts zo'n 10% wat jullie nog moeten fietsen.
    Veel plezier

  • 02 Juni 2007 - 18:50

    Peter, Sandra, Elise:

    Hallo mannen en Ageeht!
    Blij te lezen dat alles goed gaat.
    Gelukkig hebben jullie een rustdag genomen...Dat hoort er toch ook bij en zo kun je mooi iets van de prachtige omgeving zien. Wij zijn ingepakt en klaar om naar Italie af te reizen en hopen jullie daar gauw te zien. Goede reis verder en veel liefs van ons!

  • 02 Juni 2007 - 20:19

    Pa Van Der Stam:

    Hier is dan eindelijk een berichtje van Pa Ik ben zeer trots op jullie, hoewel de laatste loodjes vaak het zwaarst wegen. Blijven jullie maar je best doen! Gisteren op 1 juni ben ik naar de bruiloft van mijn kleindochter Marieke geweest. Ze trouwde in Assen, eerst in het gemeentehuis en daarna in de kerk. Daarna zijn we naar Westerbork gereden, naar Hotel Westerburcht waar ik een kamer kreeg voor een nacht. Des avonds was er een feestavond, uiteraard met veel "harde"" muziek!
    Beste mannen, nog even 800 km. en dan zit de tocht erop...
    De hartelijke groeten van Pa.

  • 04 Juni 2007 - 21:57

    Dick En Trudi :

    Giga prestatie wat jullie toch maaar even doen......!!!!!
    Ook Nepali kunnen hier nog wat van leren.., back to basic...., erger dan bijv, Anapourna of Everest..!!
    Goed mannen om ze te laten merken dat wij in Europa oook bergen hebben..!!
    Ik hoor nog wel van jullie hoe érg'het allemaal was !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Verona

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2007

nog even dit.....

24 Juli 2007

Afronding!

14 Juni 2007

missie volbracht!

13 Juni 2007

Yes we did it!

13 Juni 2007

op naar Rome!!!!
Co, Jos, Jan, Pedro

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 65556

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 15 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: