berichtje van corrie no.12 - Reisverslag uit Rome, Italië van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu berichtje van corrie no.12 - Reisverslag uit Rome, Italië van Co, Jos, Jan, Pedro - WaarBenJij.nu

berichtje van corrie no.12

Door: De fietsers

Blijf op de hoogte en volg Co, Jos, Jan, Pedro

09 Juni 2007 | Italië, Rome

Vandaag was een rustdag, maar de mannen en vrouw zijn wel naar Perugia wezen fietsen, 25 kilometer heen en terug.
Er was daar wel internet, maar het was in een klein hoekje en er stonden veel mensen te wachten, dus dat werd niets.
Bij deze willen de fietsers iedereen bedanken voor alle leuke reacties op de web log.
Dit geeft ze steeds de moed om door te gaan.
Co heeft het filmpje bekeken van Floor en Lieke en gisteren waren Sandra, Peter en Elise bij hen en ze hebben samen gegeten.
Toen de mannen de Reschenpas beklommen in de bus waren ze teleurgesteld, maar ze hebben nu een klim gemaakt van 6 kilometer omhoog, dus dit maakte alles weer goed.
Vooral de afdaling, dat is nog het mooiste!!
Ze zitten nu in een appartementje, Co had net broodjes gehaald en ze gaan weer lekker aan de wijn.
Onderweg nog steeds leuke reacties, dit keer van een familie uit Hardenberg: Dick en Ria Huyser en Henk en Marlene Feitsma uit Italie, die spontaan 10 euro kwamen brengen.
En een echtpaar uit Londen, die de ziekte cp wel goed kende, hebben ze ook een sponsorformulier gegeven.
Morgen gaan ze naar Assisie met volle bepakking, dit is zo’n 30 of 40 kilometer en misschien kunnen ze daar naar de kerk.
Nog even voor alle duidelijkheid: donderdagochtend om een uur of 11 komen de mannen aan in Bracciano!!
ze gaan woensdag eerst naar Rome om daar foto's te maken op het St. Pietersplein.
Ik schrijf dit bericht in Hilversum, want vandaag is Betty, de vriendin van mijn vader gecremeerd en de mannen leefden mee vanuit Italie.

  • 09 Juni 2007 - 16:53

    C. En H. Reijven:

    Nog even mannen en dan is de klus geklaard, wij twijfelen er niet aan dat de eindstreep gehaald wordt, iedere dag een wijntje en/of biertje (jullie mogen wel oppassen) het lijkt wel vakantie.
    Maar nog steeds veel bewondering voor deze prestatie.
    groetjes van Corrie en Herman Reijven

  • 09 Juni 2007 - 17:11

    Afra:

    even een berichtje voor Ageeth,
    Alle dames van de vrijdagochtend sportgroep leven met je mee, ik vertel je prestaties en hoe goed het gaat, ze luisteren dan allemaal vol bewondering, nog even en jullie zijn er.
    Toppie

  • 09 Juni 2007 - 18:06

    Corrie:

    Nadat ik dit stukje geplaatst had, kon Co toch de berichten aflezen.
    Ook het bericht van Wil over de sponsorloop van de Leeuwenhoekschool.
    De opbrengst hiervan is zo'n 3400 euro.
    Wil, Co vind het geweldig en ook de anderen en bedanken je vast hartelijk hiervoor!
    En ook nog even dit: er is steeds gezegd dat ze 15 jui aan zouden komen, maar omdat het tot nu toe zo voorspoedig is gegaan, wordt het dus 14 juni.
    Ze hebben geen zin om dan nog langer te wachten!!

  • 09 Juni 2007 - 18:18

    Ria:

    Hallo mannen, als jullie bijna bij het Sint Pietersplein zijn willen jullie ons dan even smsen. wij zijn dan natuurlijk in Rome en kunnen jullie binnenhalen. Laat even weten hoe laat jullie daar ongeveer zijn,dat is wel heel erg leuk toch?????
    Nog veel plezier Ria en Sjef

  • 10 Juni 2007 - 10:14

    Jos:

    Vanuit een zonovergoten Assisi snel even een berichtje.
    Na een korte klim de Kerk van Franciscus bereikt. Daar mochten we niet in in onze fietsbroek, terwijl die snurker die ons tegenhield heel oneerbiedig zijn pet op had in de kerk. Toch maar even een lange broek aangetrokken. Nu staan we op het punt weer af te dalen en verder richting Rome te gaan. We maken het alle 4 ontzettend goed, hebben veel plezier, het lijkt bijna vakantie. Het slapen met Ageeth, mijn schoondochter, is inmiddels heel vertrouwd.
    Alle mensen bedankt voor de leuke en lieve reacties.
    Winanda heel veel succes morgen met je examen en mijn broertjes Bart en Reinier van harte gefeliciteerd.
    Lot ik hoop dat je een leuk weekend hebt gehad, ik bel je morgen.
    Robert we zorgen heel goed voor je Agie.
    Gerda het aftellen is begonnen, nog 4 nachtjes slapen en dan zijn wij er weer.
    Vanuit hier lieve groeten voor allemaal.

  • 10 Juni 2007 - 10:17

    Co:

    Natuurlijk is da leuk Ria! Hert spijt ons dat we niet een dag langer willen wachten, de natuur moet zijn loop hebben en ik wil heel graag mijn vrowu en de kids zien en knuffelen. Volgens mij heb je daar alle begrip voor. Aleen jammer voor Chantal en Jac....Maar het feest van Ineke en Jeanne is in het weekend en dat kunnen ze volop meebeleven.
    Vandaag hebben we Assisie aangedaan. Een mooie belevenis. Eerst even klimmen, maar dat zijn we wel gewend inmiddels, toen de kerken in en ook even bij de combe van St.Franciscus geweest. Uiteindelijk zijn we op 4 oktober verloofd, op dierendag, en Franciscus is de patroonheilige van de dieren.
    Straks fietsen we verder naat Spello om te lunchen en daarna nog wat kilometers en dan komt de eindstreep dus wel heel erg dichtbij....Ik begin er een beetje naar te verlangen hoor. Vakantie en fietsen is erg leuk, maar ik begin toch iets te missen.
    De stemming zit er bij ons nog steeds goed in en het weer is ook wat bestendiger geworden. Er komen nog wel een aantal heftige klimpartijen aan.
    Ria, we bellen nog wanneer we ongeveer op het Pieterplein zullen zijn.
    Allemaal een dikke zoen en tot later.
    Lars, hoeveel nachtjes nog? Opa Co

  • 10 Juni 2007 - 10:18

    Jan:

    Hallo Ank en Wil ,leuk jullie reactie
    Ik maak het goed en de rest uiteraard ook
    Ineke en de jongens nog een paar dagen en dan zien we elkaar weer.
    Asisi is een schitterende plaats.En een beste klim.Het weer is uitstekend.

  • 10 Juni 2007 - 10:25

    Ageeth:

    Hallo thuisblijvers, even een berichtje vanuit Italie. Hinke en Mar, hoe hebben jullie het ervaren met die oude, oh sorry, knasse knarren? Wel gezellig he?
    Hoe gaat het trouwens met de krasse knarren? Fietsen er nog steeds op los?

    Een reactie van Aaf, wat leuk. Ik had niet anders verwacht dat je verslag zou doen op de sportschool. Laat je de andere mensen ook nog wat vertellen? We kijken steeds uit naar een internetpunt, want die zijn er niet veel.

    Mijn vader en moeder ook op de site!! Wat een wereld he mam, dat je dat op je oude dag ook nog moet leren. Ik heb jullie nog gebeld, maar volgens mij waren jullie uit eten bij de kerksnackbar.

    Carrie, ik denk dat ik te laat ben met mijn antwoord, maar Robert is net een kliko, die lust alles.

    Verder wil ik even zeggen dat
    hier alles goed gaat, heb nog steeds plezier in het fietsen, vindt het berg op fietsen echt wel een uitdaging vandaar dat ik een route gekozen had om iets extra te kunnen fietsen. Zo daar heb ik me weer goed uitgeluld!!

    Verder wil ik even kwijt dat het een drama is om met 3 mannen op pad te zijn die denken dat ze 16 zijn. Kijken alleen maar naar de billen van vrouwen. Die van mij zien ze niet. (snap dat ook wel, zijn niet zo groot!!) Zitten we wat te eten op een terras, krijgen netjes ons bestek in een mooi papiertje. Is er ene J. die zijn bananenschil kwijt moet, stopt deze in het papieren zakje en legt deze netjes terug op de plaats waar al het bestek van het terras ligt. En een lol dat ene J. had. Ook was er nog de vraag of Pedro zijn droom nog is uitgekomen!! Dus bij deze Pedro, ben je al bij de dokter geweest?

    Gerda, wat betreft het klaverjassen. Ik heb Jos een keer horen zeggen dat het een schijtspel is, maar dat valt wel mee hoor, hij verliest alleen maar!! Als we het over verzaken gaan hebben dan ben ik er niet hoor!! (3x)

    Hoi Ro

    Groetjes aan iedereen en een dikke zoen van mij.

  • 10 Juni 2007 - 12:33

    Peter En Winanda:

    Wat een leuke verhalen zeg!!! Jullie maken heel wat mee. Leuk dat jullie nu ook wat kunnen bekijken c.q. kunnen relaxen of hadden jullie liever doorgefietst. Top wat jullie doen. Jos bedankt dat je nog aan het mij hebt gedacht. Je hoort het wel wat het wordt. Aag we zijn trots op je, zeker zo tussen de mannen. Succes met de laatste bergen, kilometers, klaverjasavonden etc.

    Groeten Peter en Winanda

  • 10 Juni 2007 - 21:48

    Gerda:

    mooie actiefoto Aag.
    Eitje om daar tegen op te gaan.
    Waar is de rest??????????

  • 11 Juni 2007 - 09:38

    Cor En Anneke:

    Co,
    Op naar Donderdag 14 juni 2007............
    Dus even niet te veel wijn?...........
    Zijn de kuiten inmiddels goed hard geworden?
    Tot nu toe al een geweldige prestatie!
    Hou vol en tot ziens in Nederland.
    Voor Corrie : hou nog even vol.
    Warme groetjes,
    Cor en Anneke.


  • 11 Juni 2007 - 09:52

    Karin Nichtje Ageeth:

    hey ageeth en mannen

    leuke verhalen om te lezen zeg. maar wat hebben jullie het zwaar zeg.Wel een hele belevenis hoor om dit zo mee te mogen maken.
    Ik was vrijdag nog bij ben en robert.Ze waren met ekaar aan het eten. Ff een rose mee gedronken en toen naar het terras gegaan.
    Nu ageeth en mannen hou het nog ff vol..

    Dikke kuzz karin ab en betty

  • 11 Juni 2007 - 10:01

    Carolien En Kedar:

    kunnen jullie een rekeningnummer vermelden ?:-) dan maken we geld over, om te sponsoren..groetjes carolien en kedar en veel succes

  • 11 Juni 2007 - 10:15

    Reinier:

    Na een weekend op de motor naar Frankrijk een dagje vrij op mijn verjaardag en dus ook tijd om even naar de vorderingen van Jos en zijn medefiets(t)ers te kijken.
    Zelf dus net 1250 km op een zadel gezeten en dan al zadelpijn zonder dat ik heb hoeven trappen. Des te groter is jullie prestatie, Petje af!

    Succes met het laatste stukje en Jos, nog bedankt voor de verjaarsfelicitatie vanuit Italie!

    Groeten Reinier

  • 11 Juni 2007 - 11:11

    Corrie:

    namaste Keddar en Carolien, leuk dat jullie steeds reageren. Het rekeningnummer is: 82.54.92.963 t n v Stichting Holland Building Enkhuizen.

  • 11 Juni 2007 - 15:29

    Pedro:

    Hoi Ageeth en de mannen. Ik ben niet meer bij de dokter geweest aangezien ik voldoende ondersteuning heb van een aantal mij welgevallige dames die mij uiteraard vooral moreel steunen. Gekheid natuurlijk. Als ik niet fiets voel ik ook niets. Eerlijk gezegd weet ik niet wat je met het uitkomen van mijn droom bedoelde Ageeth. Dat zal wel aan mij liggen, maar licht nog even een tipje van de sluier op. De laatste dagen heb ik af en toe veel zin om even een dagje met jullie mee te fietsen (maar dan wel op de vlakke etappes). Veel tijd om eraan te denken heb ik overigens niet omdat de vloer in de kamer behandeld is en alles er eerst uit en nu weer in moet. Ik ben ontzettend blij dat jullie zo lekker gaan en dat het samen ook nog steeds goed klikt. Volgens mij heeft Ageeth een zalvende werking. Overigens dacht ik dat Italiaanse vrouwen kleine billen hadden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik ga gauw maar eens zelf kijken denk ik. Samen met Annemiek hopen we dat de laatse dagen alles goed gaat en dat jullie met z'n allen een geweldige aankomst en grandioos feest hebben in Bracciano. Jullie fietsmaatje Pedro.

  • 11 Juni 2007 - 15:54

    Lizet:

    Hai Racemonsters,
    Hoe gaat ie nou daarzo??
    Zijn jullie nog blij?
    T eind is in zicht, ik vind jullie GEWELDIG!
    Geniet nog even, want voor jullie t weten gaat t gewone leven weer beginnen.
    Tot snel.
    Dikke kuz, Lizet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Oktober 2007

nog even dit.....

24 Juli 2007

Afronding!

14 Juni 2007

missie volbracht!

13 Juni 2007

Yes we did it!

13 Juni 2007

op naar Rome!!!!
Co, Jos, Jan, Pedro

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 65558

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 15 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: